lördag 3 april 2010

Fräknar

Det första jag gjorde när jag vaknade imorse var att klä på mig hela skidutstyrseln med underställ, täckbyxor och jacka. Sedan slängde jag ihop lite frukost och parkerade mig på balkongen. Visst, det var väl knappa fem plusgrader, MEN bara det att det var sol ute och frisk luft gjorde det hel klart värt det, det blev en underbar start på dagen.

När vi senare kom in för lunch körde jag samma variant, men nu tillät temperaturen att man satt i bara tshirt. Jag njöt, vände ansiktet mot solen och tuggade långsamt. När jag lämnade Stockholm var jag lite orolig för att jag skulle sakna känslan av vår, men icke. Det är rent av bättre här. Jag satt säkert en timme utomhus under lunchen, utan att frysa. I spegeln efteråt kunde jag sedan se att jag hade fått fräknar. Årets första fräknar! Åh, vad underbart!

1 kommentar:

  1. Tack för att du är så jävla bra och peppande, utan dig skulle jag aldrig åka till Irland imorgon med tio CV+personal letter i väskan.
    Du är BÄST <3

    SvaraRadera