tisdag 13 april 2010

Kvartalstankar

Jag känner mig så oinspirerad. Heltidsjobb plus vanliga träningsschemat tillsammans med hela helger som blir upptagna av tävlingar och en mängd av förberedelser för flytten om ett halvår gör att jag inte vågar peta in så mycket annat. Jag vet att jag har ca 40 min på mig från det att jag kommer från jobbet tills jag ska dra, och det är precis lagom för vad som ska göras då, men det blir inte så mycket annat gjort varken före eller efter.

Jag har mängder med vänner jag väldigt gärna vill träffa just nu. Vänner som gör mig glada, som jag har cike fäktrelaterade minnen med, som jag (mestadels) lärt känna via skolan och som inspirerar mig. Jag vill träffa dem, prata om vardagliga ting, om framtidsvisioner och möjligheter, om drömmar och rädslor.

Jag vill lära känna nya människors. Bekantas bekanta. Människor som är som jag, eller som har en helt annan bakgrund. Jag vill ut från lägenheten, upptäcka vad som finns utanför. Jag vill flyga fritt för en stund, vill ha tid att hjälpa till hemma när föräldrarna inte är på plats. Vara självständig med känna gemnskap (från något annat än fäktningen).

Kanske ska jag minska lite träningsvolym ett tag, även om det är tävlingar. Eller rättare sagt, jag kanske ska minska antalet träningstilfällen i fäktsalen. Låta mig själv ha lite mer spelrum. Ge mig själv tid till annat. Sånt som måste göras, och sånt jag mår bra av. Jag vill inspireras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar