onsdag 2 juni 2010

Vill inte prata mer i telefon

Jag är så trött att jag håller på att gå under. Redan i morse, under jobbets första timmar, satt jag och längtade efter att få bara sitta hemma och glo. Trots det vackra vädret ville jag bara tillbaka till sängen, krypa ner under täcket och framförallt vara tyst (ska tilläggas att jag sitter och ringer dagarna i ända och är allt annat än tyst).

Jag vill städa undan på mitt rum, jag vill sy klart fållen på den avklippta klänningen, jag vill ligga och pressa. Det är mycket jag vill göra, men inte sitta och ringa och låta jätteglad. Jag offrade några timmars sömn igår för att sitta och ta en öl med några killkompisar. Även om jag verkligen var trött var det så värt det. Så enkelt och okomplicerat.

Imorgon ska jag försöka komma över en baddräkt som är bra att simma i. Den jag har är visserligen väldigt snyggt skuren, men inte så praktisk om man vill träningssimma. Nej, jag satsar på att vädret håller i sig och att jag ska kunna ta mig bort till Eriksdalsbadet för att plaska lite. Träna och "sola", bra kombo.

Men först: sömn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar