söndag 7 november 2010

Att flytta

Jag är ganska trött, och sliter mig lite i håret för skolarbetet. Självklart är det nu jag tänker på vad jag saknar hemifrån. Jag saknar är nära och kära som känner mig riktigt väl, för vilka man inte behöver förklara varför man gör som man gör, vänner man sitter på balkongen med efter en lång kväll och diskuterar allt möjligt. Jag saknar att kunna uttrycka mig precis som jag vill och inte känna mig dum för att jag saknar flera delar av ett vardagsvokabulär, att prata med människor som har väldigt lika referensramar och som vet vad knäckebröd och lösgodis är. Jag saknar att veta var jag har de jag umgås med, relationsmässigt (åtminstone majoriteten av de jag umgås med). Jag saknar att veta vilka rutiner som passar mig. Jag saknar att veta vem jag kan fråga om hjälp när jag kör fast utan verka påfrestande (eller från min sida blir det väl egentligen kunna vända mig till någon utan att vara orolig för att verka påfrestande). Jag saknar mitt lagom varma täcke.

Just nu saknar jag även min roomie, som har varit hemma över helgen. Rummet känns märkligt tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar