tisdag 24 augusti 2010

Imperial, vad annars

En av mina favorita ljudböcker är Hitchhiker's Guide to the Galaxy. Egentligen är det bara första delen av serien av fem böcker jag har lyssnat på, men det är en berättelse som passar väldigt bra som ljudbok. Sitter och lyssnar på den och funderar lite kring Imperial. Jag har redan nu skrivit lite i ett diskussionsforum på Facebook för Freshers och hoppsan, där hade det ramlat in 7-8 friend requests i olika omgångar. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det egentligen. Jag tycker det är sjukt kul att redan nu komma igång, samtidigt som jag funderar på hur mycket jag egentligen vill visa för dessa människor, redan nu. Very well, it'll sort out eventually. Flertalet av dem är skandinavier, och de lär man ju hade lite kontakt med genom Nordic Society anyhow. Och en britt jag har pratat med tyckte jag kunde Skype:a med isbjörnarna, vilket gjorde min kväll.

Med 37 dagar kvar och de närmaste tre helgerna uppbokade till Charlotte-nivå inser man plötsligt hur lite tid det faktiskt var kvar. Om jag dessutom får förlägning på jobbet känns det där med att träffa kompisar begränsat till ett fåtal dagar. Att de dessutom själva är mitt uppe i plugg eller redan har flyttat gör inte saken mycket lättare. Men, allting går om man vill och jag fortsätter att längta. Och fundera på vad jag ska packa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar