lördag 18 september 2010

6h

Bokhyllorna gapar nästan tomma, i klädskåpen är det plötsligt sparsmakat fyllt. På golvet står flertalet kartonger med olika ändamål och på några galgar hänger nystrukna skjortor. En liten kabinväska har packats med tallrikar och tankarna vandrar till hur jag ska fylla övriga bagage. Hur många kommer jag behöva? Hur ska de organiseras?

Efter ett par timmars arbete, med lunchpaus, känner jag en lätt känsla av illamående. Nervositeten för verkligenheten spökar lite lätt, men jag försöker att slå bort det. Det känns trotsallt väldigt bra att jag nu börjar få koll på saker, även om det ser lätt rörigt ut utifrån. Det är mycket kvar, men jag förnekar för mig själv att det kommer ta sådan extrem tid. Sen tror jag faktiskt att jag måste ha någon föräldrer på plats för ett par grejer, hur töntigt det än må låta. Nu är det mindre än två veckor kvar, och energin jag fylls av är en blanding av en balanserad vardag, förväntan och nervositet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar