måndag 13 september 2010

Cykla i regn

Jag cyklade till jobbet i regnet idag. Med regnbyxor, redig jacka och ryggsäck så kände jag mig ganska tuff. Egentligen är det inte så väldans tufft, men det känns bra ändå. Framförallt med tanke på att det är betydligt färre cyklister när det regnar. Kom hem vid halv tre igår, pga försenat tåg. Även om SJ inte kunde göra mycket åt saken denna gång är det alltid segt med förseningar, framförallt om de förflyttar ankomsten från tjugo i tolv till strax efter två, nattetid. Får iaf tillbaka halva biljettpriset, vilket inte sitter helt fel i dagskassan.

Håller på att plocka ner alla bilder från väggen, ni vet de vid spegeln (för er som varit hemma hos mig). Har betalat in boende och tuition fee, lagt upp en grov budget, funderat på vad jag vill ha från IKEA, skrivit att-göra-lista och påbörjat en packlista. Även om jag denna gång blivit ganska pushad av mina föräldrar är jag glad att jag inte är helt oorganiserad. Det underlättar, även om nerverna spökar med mig lite då och då. 18 dagar kvar nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar