fredag 3 september 2010

Windows 7

Jeez. Here we go. Pappas dator kom igår, och självklart hade jag klantat mig. Det stora problemet var att allt var på Holländska. Jag kände mig som en idion och ville på något sätt göra något åt saken och efter lite diskussioner fram och tillbaka satt jag tillslut och ominstallerade operativsystemet. Har idag efter jobbet suttit och ominstallerat ett antal drivrutiner efter Dells online guide. Har inte stenkoll på hur det funkar nu, men allt ser, rent visuellt, bättre ut än före drivrutinkontrollen. Det enda datorn själv säger är att en Screen Detector saknas, men jag vet inte ens om den är nödvändig? Känns i vilket fall som bra att ha tagit sig igenom det här. Internet fungerar och datorn har inte börjat bråka med mig. Tror det är ett par andra grejer jag borde kolla på, men får ta det med Dell i nästa vecka. Kan i vilket fall som använda den till att lägga över mina bilder på i helgen så att jag inte behöver oroa mig över minneskorten, vilket är bra faktiskt.

DI Date Calls har för övrigt bästa mailkonversationerna. Jag råkade bryta ihop mitt under ett samtal med en receptionist och kunde inte sluta garva, tyckte lite synd om henne. Men det lät mest som att hon log.

På tisdag ska min dator komma. Den ska vara på engelska, det har jag dubbelkollat. Sen borde jag under nästa vecka få reda på var jag ska bo i London. Och ja, majoriteten av mina tankar kretsar kring flytten. Är ni förvånade?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar