lördag 9 oktober 2010

2 o'clock in the morning

Klockan är halv tre, och folk börjar komma hem från Freshers' Ball respektive medicinarnas event. De flesta kikar förbi köket, och vi är ungefär 9 pers som är där och dricker vatten, äter lite mackor eller lagar ordentlig mat medan man berättar om vad som har hänt. Good times.

Juste, har hittat en annan svensk på min kurs. Och snackat en hel del med en kille som heter Brendan, och ännu mer med Richard. Hängde mest med Richard på Freshers' ball, and had a blast. Helgen innehåller fotopromenad, skype med hedd och så ska jag och Cat dricka te ngn gång och snacka. Good times! And yeah, English's going really well. Robert, en av svenskarna på vår avdelning, och jag kom fram till att det var lättare om vi höll oss till engelska. Snackar fortfarande svenska med den andra, men han är utlandssvensk så det är inte samma sak riktigt. Juste! Lärde ju en av mina hall mates att säga "Jag är kall" och "Jag är varm" natten till torsdag (ca 2 på morgonen, vi hade pyjamasparty i köket), när jag träffade honom på Freshers' Ball idag så kom han fortfarande ihåg! Åh, vad jag blev glad! (And I'm still wanting to write like half of this in English. Hm, new experience.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar