onsdag 13 oktober 2010

Software Engineering

Vår föreläsare idag inledde med att visa två scener ur Buffy the Vampire Slayer, efter att ha citerat dem (han visade mest föreläsarna faktiskt, don't worry). I vilket fall som, i ena scenen blir Buffy utslängd från föreläsningssalen eftersom hon inte stod med på listan. När hon blir tilltalad blir hon det med "You, blonde girl!" När scenen är slut tar Dr. Pitt, vår föreläsare, till orda igen. Han tycker inte att det är helt otroligt att det skulle finnas något ställe i California där det fanns ett kryphål för vampyrer och demoner, och inte heller att en blond college-tjej är den utvalde att bekämpa dem. Vad han däremot tycker är overkligt att är denna man skickar ut en blond tjej från sin kurs. Han tittar sedan rakt på mig (som likt Buffy satt ganska långt bak) och säger "You in the back, you could give it a try." Ja, jag är den enda blonda tjejen på plats.

Senare ber han de som redan har programmerat i språket C att ställa sig upp, för att vi andra ska veta vilka vi kan fråga om hjälp om vi kör fast. 5 killar reser sig, och jag upptäcker att tre av dem är några av de jag hängt mest med. Två av dem är de två jag absolut har varit mest med. Mao, jag har lyckats välja rätt killar.

Trevlig skola I must say!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar