måndag 11 maj 2009

Dork, but still AWESOME

Jag är helt slut i kroppen. Så slut att det är jobbigt att hålla uppe armarna när de vilar på köksbordet. Nästan. Och då ska vi inte tala om låren. Men kul är det!

Var, för tredje dagen i rad, ute på stan idag. På vägen hem droppade jag in på Diesel Store, bara för att kolla. Fick hjälp av en urskön kille, och beskrev vad jag letade efter. Han kopplade, men trodde inte de hade något. Det slutade iaf med att jag provade en klänning. Sjukt tuff. Helt outstanding, jag skulle utan tvekan ha kvällens klänning. Men den kostade 5600 kr. Så det får vara. Men den satt bra på. Usch, vad det var jobbigt, men kul.

Men tyngdlyftningen. Det är inte lätt att köra maxtester någonstans. Jag är dessutom väldigt ovan vid det. Men man blir helt klart en erfarenhet rikare. Kändes framförallt i låren efteråt.

Då jag skulle gå hade slalomåkarna kommit. De är rätt unga. Däremot har de en rätt söt hjälp-tränare. Han är nog typ äldre slalomåkare eller något som hjälper till som tränare. Han spanad in mig iaf. Det kändes bra. Trots att det var precis efter träningen, fortfarande blöttt och rufsigt hår och lite frånvarande. Tummen upp för det! Och som Mathilda påstod: "If it wasn't that I was such a DORK I would be AWESOME!" Fast ibland kan jag känna mig bra awesome ändå. Bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar