söndag 3 maj 2009

Foto-framgång

Jag fick en riktig dipp igår. När man blir otroligt ineffektiv, inte vill göra någonting och nästan känner sig lite deppig. Jag tror att det beror på en kombination av trötthet och lite besvikelse. I vilket fall som så vände det verkligen på kvällen och när jag gick och la mig kände jag mig glad i sinnet. Det är helt otroligt hur små saker kan göra mycket. Kvällens bästa var nog när fencingphotos.com:s (FIEs officiella fotograf-stab typ) Europa-ansvarige Xavier Marest ramlade in på mina bilder och taggade några fäktare. Det är andra gången han gör det, förra gången visste jag inte vem han var. Precis som CG uttryckte det så är det ju en typ av framgång. Han klickar igenom mina bilder, tycker att de är bra nog för att vilja tagga fäktarna i dem och på så sätt sprida dem vidare. Det känns otroligt kul!

Jag känner hur nördigheten bokstavligen strålar ut ur mig. Men ändå. I like it.

Jag har funderat lite på Fäktbloggen. Jag tycker att själva bloggfenomenet är väldigt intressant att följa. Hur det kan påverka och sprida. Sen tycker jag att det är skitkul med fäktning. Svårt att missa när det tar så mycket av min tid. Slutligen så har vi mitt fotointresse. Jag har velat plåta mer och mer ända sen jag fick kameran, men det är svårt att typ promenera ut och bara göra det. Fäkttävlingar med kamera, och kombinera detta med blogg blev det vinnande konceptet. Jag kan nu med gott samvete släpa med mig kameran land och rike runt, kräla runt på golvet och sedan dela med mig av mina bilder. Ett vinnande koncept helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar