lördag 23 maj 2009

Sometimes You Want To Go Where Everybody Knows Your Name

Jag är sjukt trött. Jag tror att det beror mycket på att jag slappnar av. Födelsedag igår, studenten om en vecka. Inga skolarbeten kvar, knappt något seriöst på lektionerna heller. Funderar på att köra på små handväskor hela veckan även om jag egentligen behöver mer plats, bara för att demonstrera fakta.

Fick ett astuftt halsband av några av mina tjejkompisar. Det är ganska långt, och så är det ett blixtlås som berlock. Eller inte ett blixtlås, men en metallversion av den flärpen som man drar i. Fick dessutom ett par schyssta örhängen, en bok, choklad och knallrosa trosor. Gött!

Jag har svårt att förstå att jag inte har något skolarbete kvar. Att jag med gott samvete (nästan) kan ägna mig helhjärtat åt bildredigeringen. Även om den inte är det roligaste alltid. Får se hur bilderna blir imorrn. Kanske hinner fokusera lite mer på det då. Men FY! Jag måste lära mig att fokusera på mitt egna tävlingsresultat först. Senaste tävlingarna har det varit väldigt mycket "Det gör inte så mycket om jag åker ut, då kan jag plåta i lugn och ro". Jag vet precis vad det beror på. Min "framgång" i fotandet är betydligt större än det på pisten. Jag får fler kommentarer runt det, fler kontakter osv. Det är en ganska spännande process måste jag säga.

För några veckor sen upplevde jag något helt nytt. Helt plötsligt kände jag mig mycket säkrare i mig själv, tryggare i min personlighet, vågade ta till mig av beröm och positiva kommentarer på plats och kände mig alltmänt attraktivare. Det var en väldigt skön känsla. Som om det lyfte hela mig. Att jag sedan upplevde att jag blev inspanad av killar, vilket jag inte gjorde tidigare, gjorde inte saken sämre. Beskrev det för Emma när vi åt middag. Det bästa var att hon hade märkt något! När hon fick reda på ungefär när det var så sa hon det; Det märks verkligen skillnad! Att jag hade en helt annan utstrålning. Vad som utlöste det? Ingen aning. Men bra känns det. Jävligt bra. Tänk er själva, att kunna gå runt på stan och känna sig attraktiv. Det är inte helt dumt. Jag har mina misstankar vad det kan bero på, men det får bli en annan gång. tillbaka till bilderna.

1 kommentar: