torsdag 14 maj 2009

Studentlivet kan kombineras med träning

Jag hade en sån där bra träning igår. De kroppen känns bra, benarbetet är aktivt och spetsen på plats (för det mesta). Hade uppdelad tjej- och killtävling. Jag vann tjejtävlingen. Ser man på ålder och hur seriös man är så "ska" jag väl göra det, men mina resultat har jag ju inte alltid stämt överrens med förväntningarna. Framförallt inte på tävlingar. Men jag kom in i någon tävlingskänsla och malde på. Förlorade en match på hela träningen, då jag var lite övertaggad. Men det är en riktigt skön känsla när man kommer in i rätt känsla. Hoppas det håller sig till nästa tävling, om en vecka.

Lunchade med två killkompisar innan. Riktigt trevligt. Bra sällskap, bra lunch. Skiva på kvällen, på Göta Källare. Mamma fnittrade då hon hörde att det skulle vara där. "Kännt för att vara tillhåll för mogen ungdom" som hon själv uttryckte det. Kul var det i alla fall. Södra Latin:ares musikklass och deras kompisar var grymma på att klä ut sig, och så hade de live-band. Tummen upp!

Men nu måste jag verkligen jobba med min projektpresentationer. Jag både vill och inte vill. Men jag måste. Usch. Men det är bara att hålla ut. Bara 15 dagar kvar till utspringet, och imorgon är det bal! Pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar