torsdag 7 maj 2009

Lillebror blir stor

Challe, kan du hjälpa mig att styla håret efter att jag har duschat?

Min lille bror kommer upp och frågar detta. Ikväll har han bal (han går ut nian). Kvällen till ära har han ljusblå skjorta, kostymbyxor och udda kavaj. Jag får välja slips, Pappa hjälper till att knyta den. Jag stylar håret, och får hjälpa till att sprätta upp fickorna. Jag tittar på honom och frågar när han tänker börja biffa till sig.

Till hösten, när jag är 16 och kan börja gymma. Det kan jag iofs redan nu på en del gym, men ändå.

Jag ler för mig själv. Min bror börjar bli stor. Han grimarserar inte när jag frågar om han ska ragga ikväll, utan svarar bara neutralt att han bara ska ha kul. Han frågar varför jag inte sa något till honom när jag berättade att jag dejtade en kille för ett halvår sen. Min lilla, lilla bror. Han är inte så liten längre. Min bror.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar