onsdag 17 mars 2010

Arbetssökande

Jag är tillbaka på VRG och jobbar. Mitt jobb är att ta emot de nior som kommer för att göra färdighetsprov och är ganska soft, framförallt om man jämför med att komma in som vikarie i en högstadieklass. På köpet får jag träffa många kompisar igen och hänga lite med lärarna (som jag trivs bra med). Men. Den senaste tiden har jag allt oftare fått känslan att något saknas. Jag tror det blev som mest tydligt när jag än en gång plockade fram matte diskretboken, i avsaknad på stimulans. Tyler blev lite oroad när han hörde mig säga att jag gjorde det "i brist på bättre, det är ju rätt kul". Han muttrade något om jobb och jag undrar om han inte tyckte att jag borde skaffa mig nytt.

Det är precis vad jag har gett mig in på nu. Skaffa nytt jobb. Jag ska surfa runt lite och se vad jag kan hitta, har redan nu ramlat över mig som känns väldigt lockande och där jag stämmer in på profilen. Jag ska fortsätta jakten. Insåg att pengarna kan behövas för England dessutom, ganska rejält. Det är mycket man lär sig på vägen. En sak jag definitivt har lärt mig är hur kul det är att driva saker framåt och jobba mot något. Nu har jag haft lite av ett "lovjobb", och är trött på det. Nu söker jag rutiner och vanor, en välbekant arbetsmiljö (dvs en som inte byts ut dagligen) och nya uppgifter. Off we go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar