måndag 1 mars 2010

Välmående

Jag kliver ur duschen med nyrakade ben och tar mig tiden att smörja in dem. Ur garderoben plockar jag fram en lila klänning och matchar den till svarta strumpbyxor och en svart väst. För att fullborda outfit:en tar jag på mig två ganska maffiga silversmycken, ett halsband från SNÖ of Sweden och ett armband från Links som mamma har köpt till mig i London. Jag kollar mig i spegeln, jag ser ut som att jag skulle kunna gå och klubba, men det skulle lika gärna bara kunna ha det som min stil. Jag njuter av att känna mig lite extra piffig, och samtidigt vara osminkad.

Mamma var ute på stan och åt middag, så jag tar mig själv an köksbestyren. Jag lägger ner tid på det och gör en ordentlig potatis- och löksoppa med tillhörande ostmacka. När jag slår mig ner vid bordet har jag printat ut ett email som har gjort mig väldigt glad, samt tagit med mig Cosmopolitan som jag bläddrar förstrött i. Jag har uppgifter som väntar på mig, men jag njuter en stund av lugnet och tystnaden, den goda maten och den lättsamma tidningen. För mig själv tänker jag att det inte är så dumt; lyxa till det i sin ensamhet med att piffa upp kläderna bekvämt och laga riktigt middag. Jag mår bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar