onsdag 3 mars 2010

Förälskad i livet

När jag gick och la mig i söndags var min sista tanke: "Det här kommer bli en underbar vecka med mycket nytt, roliga saker och många sådana. Det här kommer vara en bra vecka." Jag somnade med ett leende på läpparna. Allt eftersom veckan har gått har detta uppfyllts. När jag vid lunchtid idag slängde en blick i spegeln såg jag hur ögonen glittrade och leendet smög sig tillbaka. När jag lämnar dörren låter jag leendet hänga kvar, vill sprida min glädje till alla runt omkring mig. Jag skickar spontana komplimanger till vänner och njuter. Just det, jag njuter. Och en sak är säkert, är man själv glad och positiv så får man faktiskt fler kontakter. Man ser trevligare ut vilket gör att fler vågar prata. Dessutom får man själv fler komplimanger, direkta som indirekta.

Dagens låtrad: Jag är förälskad i livet, é så dum att jag tror på vad jag gör.
Jag känner mig träffad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar