tisdag 27 oktober 2009

Amerikanskt i Boston.

Jag är jätteglad. Man skulle nästan kunna tro att jag är onykter, men jag har inte druckit en droppe alkohol. Jag tror helt enkelt att det beror på att jag har haft en bra dag. Den började bra, blev ännu bättre, fortsatte bra, och slutar bra. Har varit på MIT föreläsning idag. Skulle egentligen vara på två och besöka MIT Museum däremellan men det blev inte så. Första var inställd, och då jag egentligen skulle varit på museum fick jag möjlighet till att gå guidad tur bland laboratorierna. Jag blev jätteglad på matteföreläsningen då jag insåg att jag faktiskt kunde hänga med i svängarna i viss utsträckning. Hade på vägen blivit kompis med Jared från Oklahoma också och tillsammans satt vi där och var "confused, but on a higher level".

Nu på kvällen var jag och Pappa på ett riktigt amerikanskt ställe med hamburgare döpta efter kända personligheter eller andra saker. Pappa beställde in Mrs Michelle Obama (hot and spicy) medan jag satsade på The American Idol (even Simon would love this). Om man vill kika på menyn, vilket är ganska kul, hittar ni den här. Vi avrunda det hela med att gå till ett litet ställe runt hörnet och köpa Frozen Yogurt with two toppings. Mycket gott alltihopa och det hela kändes bra amerikanskt.

Jag är fortfarande jätteglad och sprallig. Jag skulle egentligen vilja stanna längre i Boston, jag gillar staden. Förhoppningsvis så återvänder jag. Jag satsar på att återvända.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar