tisdag 13 oktober 2009

Submitting an art portfolio

Jag kommer söka en skola i USA. När man söker till USA kan man på ett helt annat sätt arbeta för att visa upp sin mångsidighet -man gör allt för att kunna komma in. Därför kommer jag skicka iväg ett portfolio. Sitter nu och försöker välja ut bilder och märker till min förvåning att det var mycket mer känsloladdat än jag väntade mig. Att skicka iväg 8-12 bilder till andra sidan Atlanten till folk som kanske aldrig ens kommer se mig känns otroligt utelämnande. Att ens sätta sig ner och kolla igenom kandidater berörde fler sinnen än jag förväntade mig. Det kan också bero på att jag är trött, men ändå. Hur vet jag vilka bilder som kan hjälpa mig och inte enbart är laddade med känslor pga personliga minnen/relationer? Jag kan inte göra mer än mitt bästa, som det är nu.

På väggen på mitt rum har jag en stor fäktaffisch hängande, från VM i Turin 2007. Mamma var där och kollade och tog hem den till mig. Om jag nu ändå är igång och beställer bilder ska jag nog välja ut ett par egna bilder att sätta i den ramen istället. Det blir del två i projektet.

4 kommentarer:

  1. Haha, spännande! Vilken skola?

    SvaraRadera
  2. Massachusetts Institute of Technology :) (MIT)

    SvaraRadera
  3. Vad spännande :) vad ska du plugga eftersom du måste skicka in bilder?

    SvaraRadera
  4. Ska plugga till civilingenjör, men kan visa min mångsidighet genom att skicka in bilder :P

    SvaraRadera