torsdag 1 oktober 2009

Google Wave

Det är ett tag sen jag hörde talas om Google Wave första gången. Det var Calle F. som berättade om det och han var redan då såld. Jag tänkte inte så mycket på det alls utan lät det helt enkelt flyga förbi. Nu har Google haft sin demonstration av det, vilket jag fick reda på genom det underbara verktyget Twitter. Det kom snabbt upp bland "Trendy Topics" så jag gjorde bästa möjliga: Google:ade på det. Kom fram till deras demovideo och reagerade på att den var 1:20 h. Det är långt. Tänkte att jag skulle se ett par minuter för att upptäcka vad det var och sedan göra annat.

Det funkade inte så. Jag är fast. Det är en grym sida som helt enkelt har tagit det bästa från alla världar och samlat till ett ställe. Att de som presenterar verkar som otroligt sköna människor gör inte saken sämre. Jag är absurt imponerad. Lägg till att jag är intresserad av kommunikationskanaler på internet och IT-branchen.

Under den senaste tiden har det blivit att jag har funderat mycket på vad jag vill. Jag har kollat på hur det skulle vara att jobbat på Google och träffade på en i Wien som gjorde det. Jag blir bara mer och mer intresserad för var gång. Google är det enda företaget som har gett mig en längtan att vilja jobba för dem. Google is your friend. Det blir inte mer komplicerat än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar