måndag 12 oktober 2009

...there is nothing so noble as baldness

Känslan av att befinna sig i nålens öga. Det är en tidvis förbryllande upplevelse. Man är fullt medveten om att man har massor att göra, att man betar av saker allteftersom och att hela världen snurrar med en hiskelig fart, men runt en själv är det stilla. Man stressar inte upp sig när man tror man ska göra det, utan istället precis innan. Nu i helgen har det många stora grejer inbokade. Jag har fruktat helgen och kallat den min Helveteshelg. Nu har den varit här, och snart är det över. Och jag, jag har varit någon annanstans. Jag har gått på autopilot men ändå varit på plats.

Natten mellan lördag och söndag vid 01:45 hände något som nog visar helgen i ett nötskal. Jag vaknar till och känner hur medvetandet gradvis återvänder. Jag finner mig själv i fart med att svara på ett sms, ett sms som jag senare inte kan hitta i inkorgen. Jag upptäcker att jag har ett sms som jag inte har läst och att jag har ett missat samtal. Till min förvåning ser jag att det missade samtalet är från bara några minuter tidigare. Fortfarande inte helt vaken skickar jag iväg två sms till och kommer sen ihåg att stänga av mobilen innan jag somnar om. När jag åtta timmar senare vaknar är min första tanke "var det en dröm?" Jag mindes allt så klart, tankegångarna och kunde se det framför mig, men det kändes så främmande ändå. Men jag gjorde det. Medvetet, men på autopilot. 'Helveteshelgen' i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar