lördag 13 februari 2010

Det bästa av två världar

Föräldrarna har gäster ikväll. Detta är anledningen till att jag sitter framför datorn och äter middag. Det känns på något sätt lite studentaktigt, det där med att äta middag framför datorn. Jag äger ännu bara en stationär dator, och därför brukar det inte bli så mycket av den varan. Men ibland göra jag det ändå, när jag är helt ensam hemma. Men det är ju ofta studenter, helt ensamma hemma.

Det bästa med att föräldrarna har gäster är att jag får sitta här vid datorn och låtsas vara utflyttad student, men att jag ändå får njuta av mammas kulinariska färdigheter. Mamma är väldigt duktig i köket, det ska man ge henne alla dagar i veckan. När det är besök lägger hon gärna ner lite extra tid i köket och det är en njutning varje gång. Så här sitter jag nu, med datorn och Melodifestivalen. Ackompanjerat av mammas underbara mat och ett glas vin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar