måndag 9 november 2009

För mycket kaffe

Vi sitter i mitt kök, med pappren utspridda över hela köksbordet. Alla har varsin kaffekopp och sitter och stirrar ner på de svarta figurerna som dansar framför ögonen. Auxiliary verbs, nouns, prepositional phrases, premodifiers och complements varvas om vartannat och jag försöker desperat få grepp om det. Efter ett tag blir jag rastlös och klarar inte av det längre. Framförallt känner jag mig vansinnigt ointresserad av att lära mig om hur språken har växt fram, hur man lär sig ett andra språk och yadda, yadda, yadda. Värst är det när man sätter sig, med fingret mot struphuvudet och säger högt för sig själv: "ffffffff, vvvvvvvvvvvv, fffffffff, vvvvvvv, fffff, vvvv, ffff, vvv". Jag har tenta på torsdag, för den som inte hängde med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar