tisdag 8 december 2009

Intensitet

Man har alltid perioder som är väldigt intensiva. Och nästan alla är stressande ungefär samtidigt. Det är intressant det där. Jag har en ganska intensiv period nu, intensiv i den bemärkelsen att den är väldigt aktiv. I morse tyckte jag till exempel att det var spännande att lyssna på ena Nobelpristagaren i fysik. Det fick följas upp av en jobbintervju, ett seminarium och ett träningspass. Imorgon bär det av till Cambridge för två nätter och intervju+tester där. Över lördagen åker jag till Örebro och plåtar. På söndagen ska jag lyssna på Fuglesang och besättning berätta om sin senaste rymdresa och därefter jobba. Fullt sjå med andra ord, men det är underbart!

Imorgon blir det ett par småförberedelser, sedan sätter jag mig i bilen för att åka mot Skavsta. Min seminarielärare var snäll nog att donera mig en karta och markera ut vart det finns en grym fudge-butik. Oväntat, men välkommet. Vi läste dessutom en väldigt rolig dikt idag, To His Coy Mistress. Vår lärare återkom mycket till sex just idag, okänd anledning. Han kanske tyckte det var lämpligt att avsluta med det. Jag tror inte jag vill undersöka vidare i saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar