tisdag 22 december 2009

Tar semester från planering

Åre. Det är många tankegångar som dras igång här. Jag slappnar av på ett annat sätt än vad jag kan göra någon annanstans. Jag låg härom dagen under en filt i soffan och gjorde ingenting utan att få spader eller ångest. Jag har kunnat fokusera på ett mycket bättre sätt på MIT-ansökan och förbättrat denna väsentligt.

Det är mycket annat som hinner passera i tanken också. Vad jag vet om Åre, hur jag rör mig när jag är här. Vad som har hänt under hösten. Vad jag vill göra till våren. Jag har en idé om att resa iväg på en egen week-end för att plåta en fäkttävling. Idén kan låta överdriven, knasig och dyr, men det skulle vara grymt roligt. Jag skulle få resa igen, få bygga upp min självständighet ännu mer, få plåta lite bättre tävlingar än bara de i Sverige (no offence) och massor med annat. Öva lite språk kanske. Hade inte Vigor Challenge krockat med GP Paris (florett) hade jag nog velat åka dit.

Jag har jullov, på riktigt. Det är underbart. Och väldigt mycket gör det bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar