onsdag 2 september 2009

Allt till inget.

För ett tag sen hade jag en period då allt var möjligt, då jag kunde klara av nästan vad som helst om jag bara ville. Nu har lilla svenska Jante-lagen satt in. Jag börjar tvivla på om det känns lönt att skicka iväg $70 till MIT för att sedan upptäcka att mitt resultat från IELTS eller SAT inte räcker till. Och att sälja sig i ett Personal Statement är fortfarande apsvårt. Måste däremot säga att MIT första 'uppgift' verkar ganska trevlig: We know you lead a busy life, full of activities, many of which are required of you. Tell us about something you do for the pleasure of it. (100 words or fewer

Jag går annars runt och önskar att dygnet hade fler ljusa timmar eller i alla fall att jag kunde utnyttja de timmar som finns, ljusa som mörka, bättre. I ett försök att lyckas med detta går jag nu runt med två kalendrar i väskan. Lycka mig till, antar jag.

1 kommentar:

  1. Du måste i alla fall försöka. Du kommer ångra dig annars.
    Tycker jag.

    SvaraRadera