lördag 12 september 2009

Röda naglar och klackskor.

Det ligger skor över hela golvet. På sängen har jag slängt ett antal klänningar. Naglarna är nymålade. Tanken är att jag äter förrätt med familjen innan jag kilar iväg för att gratta Lotten. Hoppas på att hinna träffa Sanna en stund innan vi möter upp med de andra tjejerna. Jag som under hela gymnasieperioden knappt var ute ser verkligen fram emot att klubba. Inte för alkoholen utan mer för dansandet och tjejerna. Jag har längtat efter det, det har kommit upp varje gång jag har dansat runt för mig själv.

Jag tittar mig i spegeln. Kläderna går i hösttoner, och till viss del även sminkningen. Det står i kontrast till mitt hår, som fortfarande är något solblekt. Jag tycker det är rätt kul att fixa sig innan man går ut. Fast jag tycker det är vansinnigt svårt att bestämma kläder och komma fram till hur sminket ska se ut. Sminknigen blir ungefär samma varje gång, även om den känns lite tråkigt. Jag har ett par klänningar jag tycker riktigt mycket om men som är svåra att använda till 'vardags'. Tänk vad många i-landsproblem man kan ha. Och hur mycket man kan försvåra det för sig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar