måndag 14 september 2009

Fotografi.

Jag har på sista tiden flera gånger upptäckt mig själv med att tänka fotografiskt. På stan kan man helt plötsligt reagera på någon som gick förbi; inte för att personen var otroligt snygg utan snarare för att hans eller hennes utseende var intressant. Jag kan stanna upp och titta på myllret och se en komponering med den stora luddiga massan som omringar mannen med skylt om stans bästa pizza. Eller som idag, när jag låg på mattan i fäktsalen och vilade mellan två omgångar situps. De enda som fortfarande stod på pist var Emma och Robin. Från min vinkel passade det sig väldigt bra att dela upp bilden med tredjedelsregeln. De ute i vänstra kanten, i övrigt den tomma fäktsalen med affischer, öppna dörrar och de smutsiga, mjukt rostfärgade golvet. Jag kommer att tänka på den nya bylinen till Fäkt[foto]bloggen: Ögonblick ur svensk fäktning. Man kan leka ganska mycket med det. Det behöver inte alltid bara vara en attack, en parad eller en jublande fäktare. Ögonblick ur svensk fäktning för mig är lika mycket bilder som den här (tagen på en av deltävlingarna i St Erikscupen). Jag tittar noggrannare på bilderna i tidningen, framförallt de i sportbilagan. Allt detta har kommit plötsligt men det är ganska trevligt. Jag ser fram emot att komma ut på tävlingar och fotografera nu, tur att nästa är redan i helgen.

1 kommentar:

  1. SV: Mnah, ja visst var det halsbandet underbart ^^ låter som något för dig och mig :3 vi ska göra en fotobok som 100p projekt!!

    SvaraRadera