lördag 19 september 2009

Väderomslag

Det börjar verkligen bli kallt ute nu. Satt med ett par tjejer jag hängde med framförallt i högstadiet och snackade på en uteservering. Lurigt nog hade de element ovanför borden, så man tänkte inte riktigt på hur kallt det var. Förrän vi gick till tunnelbanan. På den korta sträckan fick jag en riktig känsla av bitig höst/vinterkyla. Det var inte längre att luften bara var ruggig, utan det var bitit. Det första jag gjorde när jag kom hem var att myta till mjuksbyxor och en varm kofta.

Nu, efter en kopp te känns det lite bättre. Men det är ändå något som inte blir riktigt rätt. Jag vill inte upptäcka det på det här sättet. Jag brukar inte vara den som drar på mig "mjuiksar" så fort jag får chansen. Omslaget kom så plötsligt. Jag har fortfarande inte vant mig. Kan det inte vara sensommar/tidig höst ett par dagar till?

2 kommentarer: