tisdag 11 augusti 2009

Formar framtiden

Det regnar utanför fönstret. Brorsan kommer in och frågar om jag inte ska göra något på hela dagen. Jag tittar surt tillbaka och menar att jag visst gör saker. På skärmen framför mig fladdrar mailen med jobbansökningar, skolors hemsidor och UCAS förbi. Varvat med Facebook och chattfönster, inte helt överraskande. Till min förvåning får jag faktiskt en del gjort. Flera mail angående jobb blir skickade, jag hittar vilka dagar skolorna kan besökas och på UCAS hittade jag matnyttiga tips till hur man skriver Personal Statement. Mitt nya block fylls allteftersom med anteckningar och jag känner plötsligt en möjlighet att faktiskt skapa min egen framtid. Att klara av det jag håller på med, även om det nu känns vimsigt och snårigt. Det går att tränga igenom och komma ut på andra sidan.

Jag ser framför mig hur höstens schema ser ut. Vardagen präglas av studierna vid universitetet varvat med extrajobb på kontor. Fäktningen håller mig aktiv och utgör inget hinder. Jag fortsätter mina ansökningar och åker till såväl Storbrittanien som USA för skolbesök. Till Storbrittanien själv, till USA med Pappa. Man träffar nya människor, lär känna ännu mer om sig själv och är glad. I handväskan ligger ständigt kalendern (min älskade kalender!), block och penna. Förutom de vanliga nödvändigheterna som plånbok, mobil och nycklar. Jag känner att jag mognar och gillar utvecklingen.

Om det verkligen kommer bli så kan jag inte säga. Fast det är en väldigt bra målbild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar