fredag 7 augusti 2009

Videdal

Vi sitter i solen, Farfar och jag, utanför hans hus i Videdal. Det är lugnt och stilla, då och då passerar en cyklist eller möjligen en bil. Han löser dagens korsord, jag har för ovanlighetens skull tagit mig tid att läsa. Det tysta huset, av Orhan Pamuk. Boken är trevligt skriven, ganska lättläst. Efter ett kapitel tassar jag in och öppnar en Ramlösa, det är verkligen otroligt varmt. Tur att jag snart ska äta glass.

Jag har packat ner det mesta i min backpacker-väska. Jag imponeras av mig själv eftersom det förutom den ursprungliga packningen är lite från Stockholm och några nya tillskott från Malmö. Jag tycker bättre om att shoppa i Malmö, är det inte lustigt? Ska dock bli skönt att komma hem snart. Hitta en rutin. Veta vart man har saker. Snart så lämnar vi lugnet i Videdal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar