lördag 22 augusti 2009

Morgontankar.

Klockradion går igång. Jag liger slött kvar och lyssnar lite på den välbekanta jingeln innan jag vänder på mig och trycker på snooze. Utanför fönstret kan jag höra hur vattendropparna smattrar mot balkongräcket. Jag ligger kvar, vill inte gå upp. Klockradion startar igen och än en gång trycker jag på snooze. Så håller jag på ett tag, innan jag stänger av den. Regnet smattrar fortfarande och jag vill verkligen inte lämna den varma, trygga sängen. Det är en sån morgon man inte vill gå upp. Inte för att man inte mår bra eller är nedstämd utan bara för att det är skönt. Och för att man nan känna hur kylan från regnet kommer sluta sig runt en så fort man sätter ner foten i golvet. Så jag ligger kvar en stund till, jag ska bara vila lite. . .

1 kommentar:

  1. Mm, precis så tänkte jag också...Idag var en sån dag när man kunde ha legat i sängen ändå tills det var dags att gå och lägga sig igen ^^

    SvaraRadera