måndag 24 augusti 2009

Målmedvetenhet.

Jag gillar inte att känna mig ineffektiv. Jag vet att jag har massor av saker att göra, men kan inte bestämma mig för var jag ska börja, eller hur. Jag vill att allt ska klaffa, att det ska gå igenom och så vidare, men vet att jag måste göra jobbet själv. Men hur går man till väga? Hur skaffar man den där sista drivkraften och förmågan att samla ihop allt och arbeta effektivt? Målmedvetenheten i handling och inte bara tanke?

Jag går för övrigt runt och känner att jag har förändrats till det postiva, mår bra helt enkelt. Min barndomskompis och arbetskollega poängterade att jag såg ut att må bra innan jag berättat något och efter middagen hörde jag chefen säga till de andra att "Charlotte såg ut att ha haft en bra sommar". Har inte tänkt på att andra faktiskt kan märka det, men det känns ju klart positivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar